MUI NE/SAIGON, 21/22 juni 2015 - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Roos Huberts - WaarBenJij.nu MUI NE/SAIGON, 21/22 juni 2015 - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Roos Huberts - WaarBenJij.nu

MUI NE/SAIGON, 21/22 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Roos

26 Juni 2015 | Vietnam, Xóm Chiếu

21 juni 2015

De reis naar mui ne, was niet de beste busreis die ik heb gehad. Het was een zit bus, en de weg was ontzettend hobbelig. Gek genoeg raak je er wel aan gewend, je kan alleen niet slapen. Gelukkig zat ik bij het raam en was mijn iPod opgeladen; dus vermaakte ik me prima. Na een 4/5 uur langdurende busrit kwam ik aan in Mui ne, wat niet zoveel voorsteld. Het is voornamelijk een grote straat met aan de strand kant onbetaalbare ressorts en aan de andere kant bars, hostels en winkeltjes. Ik had van andere een goed hostel gehoord dus ben ik achterop de motorbike gesprongen en binnen 5 minuutjes kwam ik aan bij het hostel. Een leuk hostel, met privé kamers, en gedeelde kamers, een zwembad, restaurant en op een goede locatie. Na mijn spullen gedropt te hebben ben ik lekker aan het zwembad gaan liggen en heb ik ontbeten. Ondertussen was het al middag en een goed ontbijt had ik nog niet gehad. Daarbij kwam dat ze me burger waren vergeten waardoor ik veel te lang moest wachten op mijn uiteindelijk heerlijke burger. Al snel nadat ik mijn burger op had, ging het ontzettend hard regenen en ben ik terug naar mijn kamer gegaan. Ik was aardig moe van de reis en weinig slaap de dagen ervoor dus ben ik lekker gaan slapen. Twee jongens die ik had ontmoet in Nha Trang waren rond 17:00 uur aangekomen in Mui Ne. Rond 19:00 zijn we samen wat gaan eten en hebben we een drankje gedaan bij een leuke bar met goede live muziek.

22 juni 2015

Ik had een Tour geboekt naar de sand dunes, ik had gekozen voor sunrise, omdat ik had gehoord dat dat mooier was dan sunset en daarnaast was de kans op regen kleiner. Dat betekende wel dat we om 4 uur sochtends vertrokken. Rond half 1 was ik gaan slapen, en rond half 4 ging mijn wekker. Gelukkig was de groep van de Tour leuk, dus dat hield me wakker. De sanddunes waren ook mooi. We hadden eerst een lange rit in een jeep met ontzettend oude slechte maar toch leuke muziek. Na de rit werden we afgezet bij de white sanddunes, het was mooi maar door de wind werden alle zandkorrels tegen je blote benen aangeslagen, dat deed pijn, maar het was het waard. Daarna gingen we naar de red sanddunes, die waren iets minder mooi, maar was ook leuk om gezien te hebben. Na een stukje gereden te hebben werden we op een nieuwe plek afgezet. Het zou het vissersdorpje moeten zijn. Het was bij een strand met allemaal afval, een dood varken en een slang die ons aanviel. Geen vis te zien. De andere mensen in de andere jeep werden wel in een echt vissersdorpje afgezet, ze lieten foto's zien, ontzettend leuk. Waarom wij bij een vies strand met dieren werden afgezet? Ik heb geen idee. Toch was het wel leuk met een Engelse jongen "Sam" en een Amerikaanse meid "Faye". Zoals gewoonlijk was de jongens uit Engeland ontzettend grappig en heb ik ontzettend gelachen. Na het vissersdorpje gingen we naar een riverstream wat ontzettend leuk en mooi was. Rond 9:00 kwamen we terug bij het hostel, om 11:00 vertrok mijn bus naar Saigon. Na gedoucht te hebben en mijn spullen weer in mijn backpack te hebben gepropt heb ik gezellig ontbeten met de mensen van de Tour. Zoals gewoonlijk kwam de bus te laat en dus vertrokken we uit Mui Ne om 11:30. Gelukkig was het een sleeping bus wat ontzettend fijn is omdat je dan de kans hebt om te slapen. Wat ik nodig had, aangezien ik nauwelijks had geslapen. Er was zelfs WiFi. Het was een goede reis, er werd voorzichtig gereden en de tijd ging snel. In de bus had ik een meisje ontmoet die in Saigon studeerde en ze was zo aardig om me de weg naar mijn hostel te wijzen. Wat heel dichtbij bleek te zijn. Het hostel heeft een ontzettend leuke bar op de 9e verdieping met een mooi uitzicht, dus nadat ik een kamer had geboekt ben ik daar eventjes wat gaan drinken met een meisje (cat) uit Engeland die ik in mijn dorm had ontmoet die ook net was aangekomen. De rest van de dag heb ik met haar opgetrokken en met Alex, die ik in Nha Trang had leren kennen. We zijn naar de mark geweest en hebben savonds met z'n drieën gegeten. Het was een ontzettend gezellig restaurantje waar je 6 dollar betaald voor een 5 gangen menu. Ontzettend lieve werknemers en goed eten. Achteraf kan je een tekst of tekening achterlaten op de muur. Zeker een aanrader. Alex zijn broer en zus waren ook in Saigon en dus zijn we met hun uit gegaan. Het was ontzettend gezellig en leuk.

  • 26 Juni 2015 - 19:59

    Guess Who... ;-):

    Lieve Roos,

    volgens mij ben jij juist in een heel bijzonder Vietnamees vissersdorpje terecht gekomen.
    Een pittoresk vissersdorp kun je op heel veel plekken zien.
    Maar een vissersdorpje waar geen vis te zien is,
    waar je je nek kan breken over het afval en een dood zwijn,
    met een slang op de loer om te happen naar argeloze gasten?
    Dat vergeet je nooit meer... ;-)
    Leuk te lezen over alle ontmoetingen en dat je elkaar soms later op een andere plek weer tegenkomt.
    Mooie foto's ook op instagram!

    Take care en kus,
    Annemarie



  • 27 Juni 2015 - 19:55

    Cecile:

    Hoi Roos,
    Super om je verhalen te lezen, zo beleef ik je reis een beetje mee. Nog heel veel plezier.
    Groetjes Cecile

  • 27 Juni 2015 - 21:48

    Hettie:

    Wat heerlijk met al die mensen om je heen. En hup achterop een motorbike genieten van snel vervoer.
    Geeft je dat nog meer zin om je motorrijbewijs te halen?
    Geniet vooral lekker door van being where you want to be.
    En, ik wens je een mooie vliegreis naar Thailand! Denk aan je!
    XX en nog meerXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xóm Chiếu

Roos

Actief sinds 31 Mei 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4944

Voorgaande reizen:

31 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: