HANOI, 2 juni 2015 - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Roos Huberts - WaarBenJij.nu HANOI, 2 juni 2015 - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Roos Huberts - WaarBenJij.nu

HANOI, 2 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 Juni 2015 | Vietnam, Xóm Pho

Ik heb het overleefd! De vliegreis, de overstap in Moskou en zelfs de taxi maffia. Reizen is eigenlijk niet zo moeilijk. Als je rustig blijft en logisch nadenkt kom je er vanzelf wel. Het overstappen ging ook makkelijker dan ik dacht. Rustig heb ik de bordjes gevolgd en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig. Toen ik de gate had gevonden, kon ik meteen instappen. De vluchten gingen goed, ondanks de slecht Engels sprekende Russen en het Vietnamese "ikkannietstilblijvenzitten" vrouwtje naast me maar gelukkig had ik twee keer een plaats bij het raam. Daardoor had ik een prachtig uitzicht en kon ik ook nog redelijk slapen. Elke keer als ik vlieg verbaast het me weer hoe mooi het is om tussen de wolken te vliegen of nog mooier boven de wolken, waar de lucht zo hemelsblauw is. Na een paar uur slaap, 1 film, een lonelyplanet en ongeveer 80 nummers was ik eindelijk in Vietnam aangekomen. Na, wat eindeloos voelde, gewacht te hebben totdat mijn backpack over de band rolde kwam mijn volgende uitdaging; geld wisselen. Het was aan de linker kant waar een groot bord hing met allemaal verschillende valuta en wisselkoersen. Uhm tja, wat moest ik daar nou mee. Toen zag ik twee, van de weinig overgebleven, Nederlanders geld pinnen bij een pin automaat. Het leek me slimmer dat te doen, dan kon ik die wisselkoers later altijd bekijken. Maar natuurlijk, pinnen lukte niet bij Roos. Nog steeds snap ik niet wat er nou mis ging. (Inmiddels is het namelijk wel gelukt ergens anders zonder enig probleem). De Nederlanders en ik kwamen aan de praat en we besloten samen een taxi te nemen. De taxi viel reuze mee, hij had een teller, airco en de prijs was prima. Het stel had al een hotel geboekt voor de eerste nachten dus toen begon mijn alleen staande zoektocht naar een hostel. Ik zal je even vertellen hoe dat ging; slecht. Ik had namelijk verwacht dat er ontzettend veel hostels zouden zitten. Dat vond ik wel mee vallen. Na een tijd rond gelopen te hebben in het chaotische dolhofachtige "Old Quater" had ik er genoeg van. Door mijn backpack, het weer en lange spijkerbroek had ik het ontzettend warm. Dus besloot ik ergens te gaan zitten, mijn lonely planet te bekijken en het hostel op te zoeken waar ik over gelezen had. Oké, op de kaart had ik hem gevonden, nu alleen het echte gebouw nog. Na twee keer de verkeerde kant op gegaan te zijn, en er twee keer langsgelopen te zijn had ik hem uiteindelijk wel gevonden. Daar was ik ontzettend blij mee. Mijn kamer moest natuurlijk weer uitgerekend op de hoogste verdieping zitten en dus na veel traptreden opgeklommen te zijn, was ik dik tevreden. Mooie kamer, helemaal fijn. Ik ben meteen gaan douchen. Koud water. Maar oh, wat was dat lekker. Ik had overal gelezen dat je meteen water moet kopen als je aankomt omdat het belangrijk is om veel te drinken in dit weer. Dus dat ging ik doen. Daarna even in mijn "single room" gerelaxt om vervolgens wat te gaan eten. Het enige wat ik had gegeten was zo een heerlijke vliegtuigmaaltijd, die zo heerlijk was dat ik meer dan de helft heb laten staan. Zelfs het toetje. Alleen de geur van dat eten neemt me trek al weg. Toen ik wat wilde gaan eten kwam ik het mooie "Hoan Kiem Lake" tegen, en leek het me een leuk idee om over "The Huc Bridge" te lopen naar "Ngoc Son Temple". Wat uiteindelijk niet heel veel voorstelde maar wat wil je voor 1 euro en nog wat cent. Ondanks dat het weinig voorstelde, was het wel mooi. Daarna ben ik een rondje gaan lopen om het meer heen. Wat me beter beviel dan ik had verwacht. Het was ontzettend mooi en daarnaast was het leuk om te bekijken hoe de lokale bevolking aan het meer zat of sliep. Vraag me niet waarom ze dat doen. Ik heb ook nog een stel trouw foto's zien maken. Daarna voelde ik echt dat ik iets moest gaan eten. Dus ben ik terug richting me hostel gaan lopen en ergens onderweg een "vega pho noodle soup" gaan eten. Ik probeerde het met stokjes maar gauw merkte ik al dat dat niet echt voor mij is weggelegd en ben ik overgestapt op een lepel. Ook al was het veel te veel; het was ontzettend lekker. (Dankjewel voor de tip Sam). Toen ik weer terug kwam in het hostel ben ik weer gaan douchen, je hebt echt geen idee hoe warm het hier is!!! Schoon en wel lag ik op bed te bekijken en bedenken wat ik de komende dagen wilde gaan doen. Ik kwam erop uit dat ik wel naar halong bay wil, dus dat heb ik geboekt vanmiddag. Het is een driedaagse tocht op een prachtwijk plek waarbij ik 1 nacht op de boot slaap en 1 nacht in een hotel. Morgen ochtend word ik 's ochtends (kwart voor 8) opgehaald en 5 juni word ik weer bij het hostel gebracht wat ik wel prettig vind want dan ben ik zeker van een slaapplek. Al met al, ik heb niks te klagen hier.

Liefs,
Roos

  • 02 Juni 2015 - 14:24

    Hettie:

    Liefste Roos,
    Wat fijn om je ontdekkingsreis te volgen! Indrukwekkend mooi verslag!
    Liefs, Het XX

  • 02 Juni 2015 - 15:28

    Iris:

    Wat een super leuk verhaal om te lezen Roosmarie! Ik geniet er echt van. Zo heb ik een beetje het gevoel bij je te zijn! Geniet ervan Roosmarietje en blijf zo doorgaan met schrijven! :)

    Heel veel liefs Iris

  • 02 Juni 2015 - 17:25

    Carla:

    Ha Roosjelief,
    Wat een stoere meid die het beste doet wat ze kan doen: rustig nadenken, niet in paniek raken en mooie plannen maken. Je schrijft mooi over je ervaringen. Hoop er nog veel te lezen.
    Lieve groet,
    Carla

  • 02 Juni 2015 - 19:13

    Andre:

    hoi dappere dodo, dit klinkt allemaal helemaal goed. fijn zo'n bericht, dat doe je goed. lfs André

  • 02 Juni 2015 - 19:49

    Gelukkighebbenwijgerrienog:

    Lieve, lieve Roos, wereldreizigster.
    Wat een mooi verslag.
    Voor jou lijkt geen brug te ver en geen berg te hoog.
    Ben benieuwd wat je over de Vietnamezen denkt, want daar heb ik tegenstrijdige berichten over gehoord. Variërend van opvallend nurks tot gastvrij en hartelijk.
    Take care en dikke X
    (Guess who ;-)



  • 02 Juni 2015 - 21:59

    Lex:

    Goed zo meid. Blijf op je hoede terwijl je geniet van je avontuur! Lex

  • 02 Juni 2015 - 23:29

    Je Nichtje :

    Hallo Ridan,
    Wat leuk om te horen dit allemaal. Appen wordt denk ik moeilijk deze twee maanden omdat er tijdverschil is en jij druk bent en ik ook dus dan lees ik het maar via hier. Het klinkt allemaal super leuk heb ook even de tempel die je ging bezoeken gestalkt en zag er mooi uit. Wel veel foto's maken en naar me sturen he! Vind fijn om te horen dat je een onderdakkie hebt en nu gaat genieten van je reis. Heel veel plezier morgen en ik kijk uit naar je volgende bericht.

    Hou van je !

    Xx

  • 03 Juni 2015 - 13:55

    Sam:

    Lieve Roos,

    Super fijn dat de heenreis goed is gegaan! Je zal steeds handiger gaan worden in het vinden van onderdak, gelukkig hoef je daar nu even niet mee mee bezig te zijn:). Veel plezier bij Ha Long Bay, het is prachtig! Heerlijk om je verhalen te lezen.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag, safe travels!

    X

  • 03 Juni 2015 - 17:29

    Diana:

    Hallo Roos,
    Eén dag op reis en al zoveel verhalen. Fijn dat we mogen meegenieten.
    Mooi om te lezen hoe je een en ander aanpakt. Goed bezig!
    Geniet ze en we kijken uit naar een volgend verslag.

  • 03 Juni 2015 - 18:48

    Annemiek Schimmelpennink:

    Hi Roos wat kun jij goed schrijven zeg! krachtig mens...hoe je de dongen aampakt em besluiten neemt.
    voor mij voor t eerst dat ik iemand volg , moedt eerdt.met je moeder appen om te joren hoe zoiets gaat
    geniet ze en liefs. xxannemiek

  • 03 Juni 2015 - 20:04

    Sophie:

    Hee Roos!
    Ik vind het heel leuk dat ik op deze manier je reis kan volgen. Ook mijn moeder volgt je blog en verteld aan al haar vriendinnen dat mijn vriendin een grote reis aan het maken is. Ik ben heel blij voor je dat je het naar je zin hebt en dat je al mooie dingen hebt gezien.
    Tot gauw Roos en nog veel plezier

  • 04 Juni 2015 - 22:11

    Nina:

    Echt super leuk geschreven! Leuk dat we kunnen volgen wat je allemaal doet! Aan het einde van de reis heb je denk ik behoorlijk veel kilometers gelopen :) Have fun!xxx

  • 08 Juni 2015 - 22:20

    Gert En Maria:

    Hoi Roos,

    Wat is reizen leuk, mooi en spannend he !!! We genieten van je verhaal en kunnen de soep bijna ruiken. Klinkt ook een beetje als een aziatische kruikenjacht :-). Probeer nog eens met stokjes te eten. ik ben ook niet de handigste maar had het toch snel onder de knie. Maar geniet vooral en veel plezier !!!!

    liefs,

    Gert en Maria

  • 09 Juni 2015 - 18:00

    Marius:

    Ik vind dit heel moedig zo helemaal allen, ik dacht dat je met meerdere ging, het is echt een mooi verslag floortje Dessing doet het echt niet beter, succes en heel veel reisgenot, dat je veel mooie dingen mag zien, en aardige mensen mag tegenkomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Xóm Pho

Roos

Actief sinds 31 Mei 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 4970

Voorgaande reizen:

31 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: